26-09-2016

Weten dat het werkt

Om te weten of een product als een beleefpad, bezoekerscentrum, website, lespakket, tentoonstelling of speeltuin werkt, is het nodig om dit voor realisatie te testen bij publiek of klant. Toch wordt er vaak in de praktijk geen rekening mee gehouden. Vanwege kosten of tijdgebrek. Of het gewoon niet nodig vinden. En dat is erg jammer. Zo wordt er veel tijd gestoken in producten of projecten die uiteindelijk de plank misslaan of niet optimaal werken.

De voordelen van testen

Toink CREATIE zoekt altijd naar een passende vorm om het product of project bij de eindgebruiker te toetsen. Of het nu om kleine of grote projecten gaat. En of het nog een concept is of een eerste ontwerp. Er is heel veel mogelijk en efficiënt te organiseren.

Door te testen ontdek je zaken die je voor de productie nog kan tackelen. Op het gebied van inhoud, routing, gedrag, product, ontwerp en productie. Dat kan ook gewoon het inzicht zijn dat op een bepaald punt een pad moet komen omdat kinderen anders de straat op vliegen. Iedereen krijgt een duidelijk beeld van wat er nog nodig is en wat er gaat komen. Dit voorkomt verrassingen, onverwachte zaken en frustraties achteraf.

Extra contactmoment

Naast deze pluspunten heeft het ook nog voordelen als een extra publiciteitsmoment, een grotere betrokkenheid van klant en/of publiek of een aanleiding om in contact te komen en je zichtbaar te maken bij (potentiële) klanten. Zo kan het raadplegen van stakeholders of partners in het project niet alleen waardevolle informatie geven maar ook relaties meer betrekken bij het project. 

Testen met Toink geeft niet alleen een goed product en een tevreden klant maar vooral een blije gebuiker!

Share